Saturday 24 September 2011

3rd Year

This year, third-year students will start doing some CLIL. But what does CLIL mean? CLIL refers to situations in which subjects are taught through a foreign language with a double aim: the learning of content and the simultaneous learning of a foreign language. The subject which third-students will learn through the English language is Science. There will be only one session of an hour a week, but we'll make the most of it. Actually, the students will have to acquire the most important content from the official curriculum of Science for the middle cycle in English.

This week, we've been looking at living beings and inanimate objects. After their first session of CLIL, the students are able to define a living thing and a non-living thing in English, as well as to provide some examples of each category. And another thing to bear in mind is that they do not only learn new vocabulary, but also some useful structures that allow them to make complete, meaningful sentences.

You can find the on-line activity that we did in class at: http://www.firstschoolyears.com/science/resources/games/ourselves/living/living.htm


Aquest any, els alumnes de 3r començaran a fer AICLE. Però què és l'AICLE? L'AICLE fa referència a aquelles situacions en què determinats temes o àrees són ensenyats a través d'una llengua estrangera amb un objectiu doble: l'aprenentatge del contingut i, de manera simultània, l'aprenentatge de la llengua estrangera. L'àrea que els alumnes de 3r aprendran a través de la llengua anglesa és Coneixement del medi natural i social. Hi haurà una sola sessió d'una hora a la setmana, però l'aprofitarem al màxim. De fet, els estudiants hauran d'adquirir en anglès els continguts més importants del currículum oficial d'aquesta àrea per a cicle mitjà.

Aquesta setmana ens hem dedicat als éssers vius i éssers inerts. Després de la primera sessió d'AICLE, els alumnes són capaços de definir un ésser viu i un objecte inanimat en anglès, així com donar alguns exemples de cada categoria. I un altre aspecte a tenir en compte és que no només aprenen vocabulari nou, sinó també (i sobretot) estructures útils que els permetin produir frases completes amb significat.

Trobareu l'activitat en línia que vam fer a classe a: http://www.firstschoolyears.com/science/resources/games/ourselves/living/living.htm


No comments:

Post a Comment